2010-03-23

Back on track!

Ja, vad hände egentligen. Den frågan har vi fått av många på sistone....vill passa på att tacka för alla sms och hälsningar vi fått av alla goa vänner. Ni är underbara! Jo, jag fick en inflammation i kroppen ganska snabbt efter förlossningen, det började med pendlande låg feber och aj, aj, aj smärta i brösten men jag kände mig ändå relativt pigg och fick höra att det är normalt när mjölken rinner till. Efter några dagar exploderade det helt och jag låg med 40 graders feber i flera dagar, efter pendlande mellan hemmet och kvinnokliniken i några dagar så blev jag tillslut inlagd men blev ändå bara sämre och sämre. Tillslut kom svaret på alla prover och jag hade fått streptokocker i bröstet. Yes, smärtan går inte att beskriva när det efter ett evigt pumpande bara kom rent blod istället för mjölk....amningen är nu nedlagd helt och Nova äter ersättning vilket resulterar i en tjockisbebis....;) Ska bli spännande att se hur mycket hon väger imorgon på bvc. Vi är iallafall hemma nu och försöker hitta rutiner, det känns som att Nova kom för tre dagar sen, inte tre veckor sen....så vi har mycket kvar att lära om tvåbarnslivet!

Mira-Li är JÄTTEstolt! Hon ska göra ALLT HELA TIDEN för Nova!

Puss och gos på dig lillasyster!

3 kommentarer:

Simson sa...

Härligt att du mår bättre! Vad stor hon har blivit lilla prinsessan, det går fort. Har hon blå ögon?

Måste ses snart (om nåra veckor eller mer) när ni är helt på banan igen.

Silas sitter och försöker vända sig i sin sitter ha,ha...som sagt, det går fort.

kram kram

Anonym sa...

Skönt att allt börjar ordna upp sig. Mysigt med en tjockis bäbis ;)Vilka fina bilder på Mira-li och Nova!

Elin sa...

Vilka fina bilder. Skönt att höra att ni börjar må bättre. Kram