2009-05-22

Grattis Björn 29 år!

Oj vilken dag vi hade igår. Björn fyllde 29 år och det firade vi med frukost & tårta på sängen och familjemys. Mira blåste ut ljuset på tårtan och hjälpte Björn öppna paket =) Klockan 08.15 var vi inpackade i bilen och klara för upptäcktsfärd. Vi skulle nämligen åka på koutsläpp med Alex & Jocke & Elvira. Det visade sig vara riktigt kul att se när kossorna kom ut i det gröna....

Våra underbara vänner!
Arla bjöd på bulle och mjölk, jättegott tyckte tjejerna =)
Mira fick sitta på Björns axlar en stund, värsta utsikten!
Vi hälsade på några andra kossor som redan var utsläppta på hagen brevid.
Jocke våga sträcka ut handen och kossan hade en väldigt sträv tunga sa han.
Björn försökte oxå, men kossorna var lite rädda för elstängslet tror jag och vågade sig inte riktigt fram till oss...Mira försökte locka med maskrosor som hon slängde in i hagen =)
Kossan Mu, vi följde henne lite för hon hade sån skön frilla ;)
Jag & Mira väntar ivrigt...
Och äntligen fick dom komma ut....=) Riktigt roligt, dom Muuua åt varandra och sprang runt och stångades och sparka bakut. Alla lika glada och vilda av att få springa i hagen!

Men den här stackars kossan fick lite för bråttom och sprang rakt in i elstängslet som hon slet av och föll rakt ner i ett djupt dike...stackars kossan. Bönderna fick hjälpa henne upp och laga stängslet. Ser ni hur lerig kossan är?
Vi hann även med att titta på jättesöta små kalvar.

Men stadsmänniska som man är så älskar jag känslan av asfalt under fötterna så vi drog vidare och luncha i Askersund. Myspys.
Och efter en tupplur i bilen för de flesta så åt vi tårta och fika hemma hos oss.
På kvällen kom Sara & Simon och var barnvakt! Jag och Björn fick egen tid och åkte till Mingla och åt tapas mix. Jätte, jätte gott =) Tack Jocke & Alex för en rolig utflykt och Grattis min Björn! Du är underbar! / Anna

2 kommentarer:

Simson sa...

Nu fatta jag varför jag fick en ko i mms:et :)

Mysig dag.
/Hanna

The Lindaus! sa...

Ha ha knäppis Björn, jag visste inte att han skickade den...=) Du kan ju inte ha fatta så mycket då...=)