2009-12-15

Från Hjärtat.

Tänkte att det kanske är dax för en uppdatering för alla ni vänner som inte har facebook. Jag är nu 28 fulla veckor och njuter av bebisens sparkar och rörelse, det börjar bli så pass trångt där inne att hela magen flyttar på sig och det ibland känns som att den vill ut via naveln ;) Förra veckan blev jag sjukskriven på heltid. Jag har fortfarande en hemsk foglossning, men tyckte ändå att det var värt att jobba mina tre timmar per dag och längtade till jobbet och tyckte det var kul att få känna sig sysselsatt.

Men mitt bland julstressen som började infinna sig på jobbet, flyttkaoset här hemma, julhandeln som skulle bli klar, kakorna som skulle bakas, kartongerna som skulle packas och Mira-Li som ska tas om hand om ...så kom det mer än ofta förvärkar. Måste vara ganska normalt tänkte jag för det har jag ju läst. Tills i tisdags när jag insåg att det här kanske är lite mer än normalt. Bäst att maila BM och vips så var jag heltidsjukskriven för mycket riktigt det är ju lite väl tidigt för bebisen att komma nu.

Så nu står bara vila på schemat och jag kan ibland bli galen av att inte få göra det jag vill göra. Men jag måste tänka på vad läkarn sa och försöka att inte plocka ner gardinerna, bädda sängen eller dammsuga....

Jag tror och hoppas ändå att jag kommer gå över tiden. Jag vill ju helst av allt hinna göra iordning så mycket som möjligt på övervåningen i vårt blivande hus innan bebisen kommer. Och dagarna går just nu åt att hitta inspiration och inreda våra rum i huvudet. Vilket är det absolut bästa jag vet =) Igårkväll kom jag igång så mycket att det var svårt att somna och jag låg bara i sängen och tänkte på min vita orkidé som jag vill ha i fönstret. Det ger mig lugn.

Det här blev väldigt långt. Kanske orkar ni inte läsa, kanske gör ni det, hursomhelst så är jag överlycklig av att få bära på ännu ett barn! Och jag är överlycklig av att ha en man som gör allt för mig! Och jag är överlycklig av att ha en dotter som bara vill mysa och kjamas jämt! Och jag ör överlycklig över vårt fina hus (läs renoveringsobjekt) som snart är vårt! Och idag, ja idag blir jag överlycklig av snön som faller!

Kommer nog skriva av mig mer framöver, och ska ikväll tjata på Björn om att fota magen så ni får se hur den växer! Stor kram på er!

1 kommentar:

Simson sa...

Bäst att lyssna på farbror doktorn, vila, vila, vila...

kram kram