2010-05-12

En dag i mitt liv.

En typisk mammaledighetsdag börjar med att barnen vaknar klockan 07.00, den ena skriker efter mat och den andra har dåligt morgonhumör och vägrar äta frukost...kl 09.10 är vi äntligen klara för avfärd till dagis, hinner med en impulsminihandling på ekers och en extra tur på motorvägen så Nova ska somna innan efterkontrollen på mvc, kommer en halvtimme försent till babysången som Nova ändå sover sig igenom, efter en god lunch och mammasnack med Hanna R hämtar jag Mira på dagis och styr bilen mot ica maxi för ytterligare en handling, en riktig var det tänkt, men utan lista för den glömde jag visst....på p-platsen får jag beröm av en förbipasserande tant för mina fina barn, en kille och en tjej (!?) Väl hemma pärlas det pärlplattor och blåses såpbubblor i badrummet i väntan på kvällsmat och en efterlängtad pappas hemkomst.....

2 kommentarer:

Simson sa...

Det här med att hänga framför tvn i soffan är ett minne blott:)

The Lindaus! sa...

Eller hur...vi har det inte lätt vi småbarnsföräldrar ;)Men gosiga är dom...