2010-05-02

Vårt uterum!

Nu har jag fått lite tid över så här kommer bilder på vårt uterum. Det här känns som en bra början för självklart har vi drömmar och visioner över hur ett sånt här "extrarum" ska se ut när det är färdigt ;)
Farfars gamla gungstol som jag målade svart till förra lägenheten fick sig en plats i hörnet. Ett gammalt ommålat vitt fällbord, perfekt när vi har mycket folk på besök =) Bokstäver från trot eller ej lågprismagasinet, även kudden är därifrån.

Min älskade pappelinamatta som jag tycker hör till köket, men eftersom vårt kök inte är klart än så blev det här en självklar plats.

Bokstäverna ska hängas upp på väggen.

Den här ljuskronan fick vi i bröllopspresent, den har jag målat vit och slipat för att få en snygg gammeldags look.

Kissen Maja passar perfekt in färgmässigt ;)
Nu har jag en längtan om att få tid till att göra en tavla klar. Vi har stor vägg vid vår grupp som inte är möblerad och som är tegelklädd och jätteful....där är tanken att min stora tavla ska hänga. Frågan är bara när jag ska få tid till att göra den och om Björn lyckas hänga upp den....fortsättning följer på det ;)

1 kommentar:

Simson sa...

Åh vad fint, vad duktiga ni är! Själva väntar vi svar på bygglov om att få bygga ett uterum, hoppas, hoppas, hoppas...

får ses snart igen. kram kram