2010-09-14

Det var ju det här med maten....


....jag har verkligen försökt få Nova äta mat i ungefär en månad, men det finns inget som duger i hennes ögon, när man har stoppat in en sked i hennes mun så tittar hon på mig med förfärad blick och spottar och fräser och får kräkningar....och så har det sett ut, med allt jag har testat! Så lilla grodan har fått leva på gröt, välling och ersättning i en hel månad!

När jag var på Willys häromdagen fick jag en snilleblixt! Jag mindes helt plötsligt hur min vän Alexs dotter Elvira aldrig åt nåt annat än hipps mat. Så varför inte prova tänkte jag och köpte denna burk. SLURP sa det så var hela burken slut! Numera blir det Hipp som stoppas i Novas mun och det känns ju inte helt dumt att det är ekologiskt och kravmärkt! Nej, det känns rentav UNDERBART!

Inga kommentarer: