2010-09-26

Fynd, fynd och fynd!

Ja, idag har vi fyndat. Det har varit loppis bland husen i Gamla hjärsta och vi gav oss ut hela familjen på en riktig höstpromenad. Vi brände knappt tvåhundra spänn och för det fick vi en pulka, barnböcker, en lilla Anna docka, skor till Nova, en plastmatta, en babyborn babysitter och det bästa av allt: En skolbänk med tillhörande stol för ynka 35 kronor! Den kommer bli perfekt i barnens lekrum när det är klart och Mira-Li har redan invigt med att rita sig en teckning! Hon älskar sin nya bänk, men först ska den få sig en rejäl makeover. Jag hitta den här bilden på styleroom, kanske blir den vit....eller svart eller varför inte nån rolig färg! Det återstår att se...
.

Vi hitta oxå två Fritz Hansen stolar som vi INTE köpte!....och jag gick nästan bölande därifrån, men med facit i hand så var de väldigt spruckna och det är ju inge roligt om de skulla gå av en vacker dag...men det gör ont i hela mig när vi har ägt 12 stycken en gång i tiden som vi sålde och nu för andra gången vända ryggen åt 2 stycken...nej, jag bara hoppas att jag dyker på ett gäng nångång i framtiden som är hela och snygga! ;)

Inga kommentarer: