2010-11-23

A big No No....

......när vi flytta hit för snart ett år sen bestämde vi oss för att sälja våra soffor innan flytten. Pga platsbrist, vårt vardagsrum är ju inte det största direkt. Flytten kom snabbare än vi hann tänka blocket och sofforna fick följa med. De ställdes in huller om buller och har stått kvar på exakt samma ställe! Jag skäms och förstår inte hur svårt det ska vara att ta tag i saker och ting. Ok, om jag ska vara ärlig så tänkte vi att dom kan få stå kvar undertiden Nova är i kräkåldern. Men nu är hon ju snart nio månader. Därmed dax för sofforna att lämna hemmet!

Vi har letat soffa länge, aldrig hittat riktigt rätt och nu vet jag varför. Min dröm är en vit soffa. Därför nöjer jag mig inte med alla de svart och mörkgråa som vi tittat på. Projekt övertalning av mannen har börjat och om jag ska vara ärlig, han är inte alls sugen..... Jag har såklart googlat det här med vit soffa och småbarn och kommit fram till följande. En vit soffa är mycket bättre än en svart/mörk/färggrann soffa därför att de bleks efter bara nåt år, om du får fläckar så kan du tvätta, men då blir färgen urtvättad ganska fort. En vit soffa blir aldrig blekt, kan tvättas i 60 grader och tål klorin. Vin, choklad, kräks, kiss... you name it, allt går att få bort. Jag har lovat Björn att jag kan tvätta den en gång i månader, köpa plädar och kuddar att placera ut på noggrant utvalda ställen =) Och när jag tröttnar på att tvätta och stryka så säljer vi den. Då har min dröm om att få ha en vit soffa gått i uppfyllelse och han får en nöjd fru.
Ps. Nu vill jag inte ha kommentarer om hur jag borde tänka om ;) Utan jag vill att ni sms:ar/fb:ar Björn och övertalar honom!!! Projekt övertalning startar NU.....

Inga kommentarer: