2010-11-23

Pepparkaksbak!

Idag har vi bakat pepparkakor här hemma. Mira-Li var jätteduktig och mycket mer delaktig i år än förra året....kul tycker bakmamman som bor i mig =)
Det hör ju lixom till att ha mjöl överallt...
...pepparkakorna ska vara dränkta i mjöl om Mira-Li får bestämma.

Här har jag använt min farmors gamla pepparkaksformar:
Gubbe, gumma, hjärta, måne och gran.
Av någon anledning hamna bilden snett...


Kolla vilka söta giraffer (oxå från farmor)
Vi gjorde även hjärtan som vi dekorerade med kristyr och skrev våra namn på.
De ska hänga i köksfönstret.

2 kommentarer:

Elin sa...

Åh, jag gillar! Längtar efter doften av jul.

The Lindaus! sa...

Ja doften är underbar! Det slog mig ett antal gånger under tiden vi baka, vilka minnen dofter kan ge ;) Kram på dig Hoppas vi ses imorgon!