2010-12-22

Sista julklappen klar...

Ja, nu är den absolut sista julklappen klar. Det blev Rosa vaniljmacarons med vitchoklad/hallon fyllning. Vem dom är till kan jag ju inte avslöja här ;) Men jag hoppas dom ska avnjutas väl!
.

Den här gången förberedde jag en hel del under dagen så när jag väl satte igång så tog det bara två timmar och då hade jag redan skållat, skalat och mixat mandeln, gjort fyllningen, vägt upp alla ingredienser i exakta mått och målat små cirklar på bakplåtspappret (det är så mycket lättare att få dom i samma storlek då) Om jag skulle ha gjort allt samtidigt så tror jag nog att det skulle ta tre timmar ungefär.....så nu vet ni, ni som funderar på att baka under julledigheten =)

2 kommentarer:

Alex sa...

Ser superfina ut!! Va dem goda? :)
Kanske ska ge det en chans till?
Kram

The Lindaus! sa...

Ja det tycker jag du ska göra =) Det roliga är att jag har inte smakat någon....det blev lixom ingen över när jag paketerade dom ;)