2010-12-21

TACK.

...för era fina kommentarer! Som svar på din fråga Kristin ;) Jag bakade tillsammans med min vän Alexandra och jag snodde den här bilden av henne för jag glömde helt enkelt bort att fota askarna.... Dom köpte vi på Maxi och hjärtarna är från Brogrens inredningsbutik.
Receptet tog vi från bloggen Kalasgott, där finns en massa olika smakvarianter att välja på =) Men när man surfar runt och letar efter recept på Macarons så verkar det som att de flesta är tagna från Tarlette och sen översatta till svenska.
Det var ganska svårt och det tog ungefär fyra timmar, men det beror nog mest på den röriga miljön runtomkring ;) Nästa gång vet man ju hur man ska göra och då lär det gå betydligt snabbare! Jag är fast i macaronsvärlden och ska redan imorgon testa nästa variant ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för svaret ;) Vet inte om jag vågar mig på det då...4h :o

GOD JUL på er!

The Lindaus! sa...

ojdå vill absolut inte skrämmas ;) Jag ska testa igen ikväll och se hur lång tid det tar utan barn! Och om man förbereder det man kan innan. =) GOD JUL!